onsdag 18 augusti 2010

På gång...




Hunden ligger och latar sig på sin kudde och undrar "vad i sjuttsingen hon håller på med nu igen?" när jag i rasande fart tvättar fönstrena ute vid sommarstugan och tittar på klockan stup i kvarten. - Snart ska barnen hämtas från skolan, men när jag kommit igång med höststädningen på stugan gäller det att köra på så länge tiden tillåter.

Vi har tagit vårt pick och pack och flyttat hem till stan igen. Jag har svårt att acklimatisera mig till mitt hem (som ser ut som ett slagfält för tillfället) och jag suckar och stönar var gång jag öppnar dörren och kliver in i röran. Förvånas över hur lungt jag ändå kan ta det... skjuter upp allt till senare. I samma veva - senare- ska vi ändå göra om barnens rum, fixa nya tapeter, lite nya möbler osv. så det lönar sig inte att storstäda förrän det, eller hur...?! Nästa steg blir att börja leta efter nya tapeter, gardiner, mattor och lampor.

Men innan allt detdär ska jag börja ställa till inför helgens kräftskiva. Jakten på hattar, ljuslyktor, servetter och annat roligt som hör kräftskiva till har börjat. Myycket roligare än att städa! Vi ses!


Kram Sabina

7 kommentarer:

StrandviksVillan sa...

Ja, man får göra sina prioriteringar ;) Ibland måste helt enkelt det roliga gå före det tråkiga.
Vilken snygg kikare och hunden matchar in så bra med inredningen också, hihi!

Ta det lugnt och en bra dag!
kram!

Anonym sa...

Gör som hunden Sabina, lägg dej ner och var "lat" så mycket du bara kan nu! Varje gång du har en chans....allt det där andra må vänta. Ta vara på dej!! Kram från frängsdalen!

Anonym sa...

Tråkigt med N:s fot! Hälsa henne från mig och flickorna.
Jag vet känslan att flytta "upp" efter sommaren vid villan, känner mig fruktansvärt instängd..
Lycka till med kräftskivan! Själva ska vi till H:fors och U2s konsert!
Lotta

Made in heaven sa...

Hei Sabine!
Så flotte bilder du viser, lenge siden jeg har vært innom. Masse herlige sommerbilder også.
Ha en fin kveld...

alegni sa...

så trist med benbrott och öronvärk. hoppas ni båda är smärtfria vid det här laget!

uh, fönstertvätt. vore nog skönt att leja bort det jobbet till någon annan... du är duktig som tar dig själv i kragen och fixar det!
kram

lyckobo sa...

Vilken söt vovve, han förstår sig på att njuta av tillvaron iallafall och baara slappa :)

Vi har ett likadant projekt på G i pojkarnas rum nu, bara tapetserarna sku komma nångång, grrr..

Du har blivit nominerad på min blogg, gå in och kika!

Ha det gott!

Jonas sa...

wow jättefina bilder :)

Kram