torsdag 17 december 2009

Kall som is



Godmorgon! Tja, god vet jag inte... men kall!! När celsius överstiger 20 (eller heter det understiger när vi är på minussidan) så känns morgonen inte så God! Bilderna är tagna i vår kalltambur, som vi alltid kallar den yttre tamburen, och idag är det verkligen ordets rätta bemärkelse. Is på fönstren... kall var ordet!




Lite jul har smygit sig in här också. Röda bär i krukorna och ljuskronan, ger lite julvibbar redan när man stiger in genom ytterdörren.



Plastväxter är de enda som tål i denna kyla. Inomhus däremot vill jag ha vita julblommor till julen. Äkta sådana.


Ikväll är det julöppning i gamla stan, precis på gatan där jag bor. Enligt tradition bjuds det på glögg och pepparkaka, barnen får klä julgranen som står utomhus, och så blir det några julsånger.
För min del blir det en snabbvisit, känner jag mig själv så blir sådär 10 minuter lagom i kylan. Men jag måste förstås gå och lyssna på min dotter som ska läsa hälsningstalet.


Ha en bra dag i kylan!
Kram Sabina

10 kommentarer:

Galleri MochB sa...

Kallt ja, men mysigt också med rimfrost på fönstren ;O) Låter som en trevlig tradition med julöppning på den gata där man bor! Själv skall vi på julfest till skolan.

Kris sa...

Det är tillräckligt kallt här med -12 och snålblåst :)
Vinden ska öka till eftermiddagen ännu. Det känns kallt här inne också. Eller så inbillar jag mig ;)
Min arbetskamrat skulle på sin dotters julfest -ute!!!
Har inte hört om de överlevt...
stressa lugnt och ta dina pauser då du tycker och kan - jag tycker att det låter riktigt bra!
Kram Kristina

Livet på Vestergård sa...

God morgon! Ja nu har kylan slagit till riktigt ordentligt!
Vilket vackert fönster du visar i dag.Låter roligt med julöppning på er gata och hälsningstal av dottern. Klä på er varmt!
Ha det bra!

Ocean showroom sa...

God morgon Sabina! Här är det -8 grader och det tycker jag är kallt! :-) Det är otroligt vackert med den vita snön dock. Så kul att din dotter ska läsa- vilken ära! Ha en fin dag och en mysig kväll. Kram Alexandra

Hemmalycka sa...

Burr vad kallt men jag är så glad om vi får ha snö till jul.
Kram Åsa

alegni sa...

vad fint ni har det i kalltamburen! våra uterumsfönster ser likadana ut som fönstren i er tambur - man ser inte igenom dem nu...
vad mysigt det låter med er julöppning, men du har rätt, en dag som denna (när temperaturen kryper under 20) ;) ids man nog inte delta längre än nödvändigt!
kram!

Lyckoslanten sa...

Va fint med isblommor på fönstret. Så ser fönstren ut i vårt lusthus också. Gamla stan och hälsningstal och julgran låter som en julsaga. I kväll får man nog klä mycket ovanpå julfestklädseln! Ha en fin kväll! ♥

Anonym sa...

Det låter alldeles härligt med julöppning i Neristan. Som tur är har temperaturen stigit till normala nivåer så ni får det säkert underbart. Hoppas julstämningen hittar dig senast ikväll. :) Annars får du/ni gärna komma hit på en spetsad glögg nån kväll... Kram Mia

Liljas Corner sa...

Kallt, men ack så vackert!

Lilla huset på prärien sa...

Vilka härliga vinterbilder! Ja, jag sitter ju här i mitt varma vardagsrum med en filt över benen och njuter av dem förstås. Kanske var det inte lika njutningsfullt att ta bilderna?! :)

God Jul på dig!

Kram Jenny