lördag 10 oktober 2015

London, Milan, Los Angeles...


...Visst önskar jag att det hade varit mina resealternativ inför höstlovet nästa vecka men dessvärre kommer namnen från Artwoods höstkatalog och deras olika kollektioner. Varför väljer man aldrig namn som Skellefteå, Vasa eller Uleåborg till fina inredningskollektioner. Eller Karleby för den delen. Ja, det kan man ju fråga sig!?

Hur som helst, låt dig inspireras av dessa fantastiska interiörer med superfina bäddset och filtar och pälsdynor. Man bara vill ju gosa in sig i dessa fantastiska textiler, speciellt nu när höstmörkret faller på, och jag totalt älskar Artwoods möbler. Love, love, love... 









Ett annat företag som har fina textilier precis i min smak är GrandSweden med produktmärket Grand Design. Deras produktsortiment har alltid gått i marin stil, vilket det fortfarande gör, men de senaste nyheterna är även paisleymönstrade satinkuddar och klassiska kuddar i Oxfordstil.








Jag gillar även de virkade/ stickade kuddarna och framför allt plädarna som är grovt stickade. Hade jag varit ens lite stickkunnig hade jag nog prövat på att sticka en sådan pläd åt mig själv.


Nu har vi helgen framför oss och som sagt höstlov nästa vecka. Det skall bli så skönt med långa, lediga dagar. Det blir inget Milan eller Los Angeles men det blir en tripp till Vasa, min hemstad och vem vet, kanske namnet på en framtida inredningskollektion... 



Trevlig weekend till alla och sköna dagar till er som har höstlov nästa vecka!




.

1 kommentar:

A House With A View sa...

Fantastiskt mysigt och ombonat! Sober färgskala som gör det vilsamt i sovrummet. Och vilka härliga textilier, allt med sådan klass! Ja tack, skulle iiiiinte tacka nej till ett sådant sovrum - även om jag är rätt nöjd med mitt eget som ju går i den mer lantliga stilen :)

Tack för fin inspo!

Kramizar aka