måndag 5 oktober 2015

Guld blir svart



Den gamla guldspegeln, som jag hittade undangömd på uthusvinden och som har gjort sitt under de dagar som guldperioden gick av stapeln hos casa de sabina, har kommit fram. Guldfärgen blev sedan länge förkastad och sedan dess har inget guldglimmande synts till. Nu fick spegeln komma ner från uthusvinden men en dos av svartspray måste den uthärda innan den får komma in.




Jag var tvungen att ta in och testa spegeln, se hur den ser ut som svart. Den blev ju som ny och fick helt klart godkänt! Tanken är att den skall stå i hallen efter att den har blivit omtapetserad. Tills dess får spegeln snällt stå och vänta.




Färgen är matt svart vilket jag tycker passar bättre, än blank, till en sådan utkrusad ram. Nu målar jag igen en annan småmöbel, som skall bli vit. Mer om det när den är klar.


Fin start på veckan till er alla!



.

4 kommentarer:

Funccis sa...

Du får ta å spraya bronze-krukan jag hämtade i våras eller när det nu var! :)

A House With A View sa...

Vilken jättefin spegel! Lika fin i guld som i matt svart tycker jag, vacker profilering. Jag letar också spegel men har inte turen att ha en sådan fin på min vind :) Blir nyfiken på vilken tapet du valt!

kramar aka

Funccis sa...

Vad använder du för spray? Kan man måla om just ramar, ytterkrukor, prydnadsföremål mm utan att grundmåla osv?

Anna-Lena sa...

Vilket lyft det blev för spegeln! Svart färg gör nog under för det mesta :-) Trevlig helg!