söndag 24 maj 2015

Good mood


Ibland bara känns det som att alla bitarna faller på plats. Idag är en sådan dag. Det har varit en stressig vecka, precis som dom sista veckorna i maj brukar vara och jag känner alltför ofta att jag inte hinner med. Alltid ett steg efter, alltid en dag för lite per vecka och alltid för få timmar i dygnet. Jag vill så mycket. Mycket mer än jag hinner och orkar med. Både fysiskt och psykiskt. Mest lider jag kanske av att träningen lider och alla löprundor jag siktar in mig på blir ogjorda.

Men nu känns det bra. Bara en vecka kvar till barnens sommarlov, vilket jag förknippar med start på sommaren. Det känns dock helt ofattbart! Vart tog maj månad vägen? Det har regnat och varit kallare än normalt så dendär sköna vårfeelisen har inte riktigt infunnit sig och jag har inte riktigt hunnit med. Igen en gång. Men jag har accepterat att de sommarblommor jag inte hann plantera, de fönster jag inte hann tvätta, de skåp och lådor jag inte hann städa, de vinterkläder jag inte hann plocka undan - de hänger kvar till hösten och jag flyttar med gott samvete ut till sommarstugan när sommaren börjar. Det finns ett liv efter sommaren också och då tar jag itu med det jag inte hann med på våren.

Med andra ord, jag har börjat lära mig att koppla av mera. Det gör inte så mycket om jag inte har total kontroll och jag måste inte alltid klara av allt. Det jag gör duger bra. Jag vill mera njuta av vardagen och det känner jag att jag gör nu. Mitt i all stressen som finns där i bakgrunden. 





Solen skiner. Det blir en fin dag idag. Visserligen har jag en del måsten att göra, men de är roliga sådana.  Städa och ställa i ordning sommarstugan inför kommande sommarsäsong och föra ut saker dit. 


Var på shoppingresa till Vasa igår och har bakluckan full med saker som skall till sommarstugan (mest kuddar) så det blir dagens program att ta dem dit. Det känns helt okej och att städa inför en sommarsäsong är inga problem. Om jag hinner med en löprunda mot kvällssidan känns det ännu bättre.
Och att min favorit vann eurovisionen igår, high score! Grattis Sverige och skön söndag till alla!




.

Inga kommentarer: