torsdag 5 februari 2015

Båtstyling



Vi befinner oss i akterhytten på en båt, maken och jag. Försedda med croissanter,
tofflor, filtar och böcker. Mysigt, kanske det verkar som men det är inte någon
romantisk tumisresa vi unnat oss.


När jag se ut genom bakfönstret ser jag andra båtar, halvfärdiga skrov, byggställningar 
och verktyg. Vi befinner oss i produktionshallen för båttillverkning och här ska
stylas en båt inför fotografering.






Vi har roadat en massa saker med oss och jag har kameran med mig för att se
hur det ser ut genom linsen. Det är ju inte jag som fotograferar bilderna för
press och media, det gör en proffsfotograf.



Men jag vill försöka skapa dendär mysiga känslan av ombonat och trivsamt.
Man skall ju faktiskt kunna bo i en båt, även om det är lite trångbott, så allt
från tofflor till kastruller måste finnas med.







Jag testar kuddar på olika sätt,  i olika färger och placerar saker hit och dit.
Ändrar om, tar bort, lägger till. Slår huvudet i taket, armbågen i väggen,
trampar maken på tårna, svettas och bannas. Det är ingen lätt uppgift att
styla en båt. Men till sist blir det bra och jag är nöjd.





Nu är det klart för proffsen att ta över. Det är bara att shoota. Jag är riktigt nyfiken på
 hur bilderna kommer att bli och jag hoppas att han lyckas förmedla dendär mysiga
känslan som jag vill ha, som alla eventuella båtkunder vill ha.




Båtmässan i Helsingfors börjar idag. Välkommen att besöka våra båtar Sargoboats.






.

1 kommentar:

Funccis sa...

Superfina bilder och vilken lyxig inredning i övrigt! duktiga du Sabina!