torsdag 16 oktober 2014

Så vad gör man?

 
 
Tuduu.. här är jag igen!
 
Måste skriva av mig lite för den bistra sanningen hann ikapp mig
när jag häromdagen insåg att trots att hösten är såå fin med alla
dessa underbara färger och krispigheten i luften och mysiga braskvällar
så är jag ingen höstmänniska! Trots att jag nästan hann tro det i höst!!!


Så vackra löv som flyger omkring i höstvädret... 
 
Jag har verkligen njutit av hösten. Tills nu!
 
 

Så vad är det då för fel på mig som
inte gillar hösten desto mer?
 
 
Jag kan med lätthet räkna upp massor av saker, typ att jag längtar till sommaren,
älskar värme, hatar regn... osv som är helt enkla orsaker till att jag inte kan älska
hösten. Och nu börjar det... vill helst krypa ner i soffan med en bra bok och glömma
världen utanför eller köpa billiga dvd-filmer på hög som vi streck-kollar med döttrarna (romantiska komedier passar alla åldrar) och göra absolut ingenting!
När jag insåg att nu är jag där igen så blev jag helt knäckt.
 
 
Saken blir inte bättre av att jag har två veckors träningsförbud, för träna skulle jag
vilja/måsta göra. Om inte mindre än 3 veckor ska jag springa mitt livs första halvmara
och nu när jag verkligen skulle behöva träna så går det inte. Har inflammerade knän
och för att de skall läka måste de vila. Och jag vill träna! Så nu ligger jag på soffan
och tycker synd om mig själv och skyller allt på hösten!
 
 
Men ni håller väl tummarna för mig om tre veckor, då jag skall springa-
att jag verkligen kan springa- och kommer i mål!?
(tiden är en bisak, iaf känns det så nu)
 
 
Måste säga att det känns lite bättre redan, när jag fått skriva av mig. Och vad
är det för fel med att läsa böcker eller kolla filmer på hösten. Det är väl det
som är en del av charmen med hösten, eller hur??


♥♥♥




.

1 kommentar:

Hemma på Sjuan sa...

Vad kul att du hittade till mig så jag hittade hit! Såå fint hos dig!! Och vilket fantastiskt sommarhem ni har. Vi letar efter stuga (betydligt mindre än ert sommarställe) men inte hittat nåt som passar än...
Fortsätter såklart att kika in här, kram Suss