lördag 25 oktober 2014

Drömmen om en trädgård


Oj , shit så mycket snö det kom idag! Totalt oförberedd var man, som alla år när första 
snön kommer! När jag skulle köra in på gården hade blåsten bildat snöhögar som det 
knappt gick att köra igenom. Ut och leta efter snöskottan för att få bort snöhögarna. 
Var i fridens namn har vi våra snöskottor?! Fick gå och leta i förrådet och där under allt 
annat bråte fanns den. Skottade så svetten rann och då insåg jag... där rök min dröm om en 
trädgård i höst! Vi hann plantera en ny gräsmatta, som aldrig hann börja gro, men några 
andra växter hann vi inte fixa efter sommarens grävarbete hemma på gården.

Drömmen om en trädgård lever kvar till nästa sommar...




Jag hinner fundera under vintern hur jag vill ha det. Men det skall vara 
enkelt och lättskött. Gillar stilen här under. Buxia,  klotformat, 
gärna olivträd eller annat Medelhavsinspirerat...



Så gillar jag detdär med krukor. Att bilda helheter som man kan 
flytta på enligt behov och smak.



Gärna mycket blommor i vitt...



Trädgården får gärna vara som en oas där man kan koppla av och njuta
av omgivningen





Tror dock att lättskötta växter gäller för mig...



Så att jag har tid över för lite häng i hängmattan...





Så medan vår icke-färdiga-trädgård täcks med snö drömmer jag vidare om 
min drömträdgård och ser fram emot nästa vår och sommar. Det skall bli
ett roligt projekt att börja plantera.

Men först skall här skottas snö...


Trevlig helg!






PS. Komihåg att delta i utlottningen av ett smycke HÄR. 
Tävlingen pågår till söndag 26.10.2014. 


.

Inga kommentarer: