onsdag 16 juli 2014

När tiden har stannat


I detta gamla hus från några århundraden tillbaka, har tiden stannat still.
Detta är huset där min morfars mamma har fötts och vuxit upp. Det är numera 
i andra människors ägo men dom var vänliga nog att låta oss komma in på besök 
och se oss omkring. Spännande!


Spegel, spegel på väggen där... tänk om spegeln eller väggarna kunde tala.
Hur mycket skulle det inte finnas att berätta om gångna tider?







Värdfolket som tog emot oss, min mamma i vit klänning, mammas kusin Pia och 
mina två döttrar. Nu har vi utforskat gammal släkthistoria.




Detta gamla hus besitter så mycket gammal historia, både spännande och tragiska och 
förhoppningsvis lika mycket lyckliga berättelser, så man kunde skriva en hel bok om huset.

Jag är nöjd och glad över att ha fått se huset och fått sätta min fot i huset där min morfars 
mamma växte upp.  Återvänder hem till mitt eget och min egen familj med tanken att vi
skapar historia med det liv vi lever, måhända mina barnbarnsbarn kommer att veta att jag en
gång funnits och kanske dom letar tillbaka i sina gamla rötter...









.

2 kommentarer:

Nilla Q sa...

Så underbart! Och så kul för er att få komma dit :)

Kram Pernilla

Funccis sa...

Så vackert du skriver och så sant! Kram till dej som har så fina tankar!