måndag 7 april 2014

Fotoshooting





Under helgen som jag skrev om tidigare, när jag hann med så mycket och ändå inte gjorde 
någonting speciellt, hann jag ändå med någonting vettigt och efterlängtat. Nämligen att 
fotografera! Det är något som har helt fallit ur mitt sysselsättningsschema den senaste tiden, 
helt enkelt pga tidsbrist. Ändå har jag under vinterhalvåret köpt ny kamera, nytt objektiv och 
en ny extern blixt. Allt har bara legat där i sina förpackningar utan att jag alls har hunnit 
bekanta mig med dem. Nu i helgen tog jag äntligen fram blixten och instruktionsboken och 
började läsa på.

Jag knäppte en massa bilder bara för att testa och jag märker att jag har mycket kvar att lära 
men det är ju alltid en början att ha fått ut manicken ur lådan! Äntligen har det blivit ljusare 
så man kan fota utan blixt utan att bilderna blir mörka och helt gryniga men det är kul att 
experimentera med blixt och testa olika inställningar.




                                                                      ♥  






.

2 kommentarer:

Charlie sa ... sa...

Underbara bilder! Du är fenomenal. Så bra att du har tagit fram kameran…vill se mer av dina härligheter genom din lens!

KRAM

StrandviksVillan sa...

Snygga bilder!
Samma här, kameran ligger o samlar damm... och dom bilder jag tagit har jag inte överfört till datorn. Men visst smyger sig inspirationen på ;)
Hoppas du kryat på dig! Ha det bra.