torsdag 4 mars 2010

Bastukvällar


När snön yr omkring utomhus i det annars gråmulna vinterlandskapet finns det inget skönare (som jag kan komma på just nu) än en ångande het bastu. Vi firar sportlov denna vecka vid sommarstugan och motion har vi minsann fått tack vare all snöskottning! Bastun har gått het på kvällarna och nu äntligen har vi fått mysa efter bastun i den myshörna jag sydde kuddarna till tidigare.


Detta är andra sidan av bastukammaren och utsikten är inget vidare såhär års, om man inte gillar snöyra förstås :) 


Trots den mängd snö som vräkt ner den senaste tiden..  jag har bannats och svurit... så har vi det rätt bra, och våra problem är mycket små. Om man jämför med alla de jordbävnings- och tsunamidrabbade länderna runt om i världen. Dessutom är snöskottning bra för hälsan. Man behöver inte spendera pengar på gymet, så med andra ord får vi vara tacksamma för snön!?! Hmmm... Någon som håller med mig? 

10 kommentarer:

Lena sa...

Jo, inte är det så tokigt med snö :-) Ett tag kände jag mig lite led på den, men visst blir man ju glad då man ser hur kul barnen har i den! Och faktiskt, som du säger, så är snön inget problem alls jämfört med vad naturen ställer till i andra delar av världen. Så visst ska vi passa på och njuta av det vita och vackra nu!

Livet på Vestergård sa...

Jag håller med om att vi har det bra om man jämför med allt som hänt på andra ställen i världen! Snön måste vi väl klara av.
Låter mysigt med sportlov på sommarstugan.
Ha en bra dag! Kram Kicki

Hvita Hjärtat sa...

Jag är nog också superled snön, men du har nog rätt i att vi inte ska klaga - det går ju ingen nöd på oss, och snart smälter den ändå bort!

Ni har en så fin sommarstuga! Det är ju desto mysigare att få vara inne och mysa i värmen när det är snöyra ute :o)

Ha det så bra!

Jennie

Noga Utvalt sa...

Hej!!

Hoppas ni haft det bra i Milano!
back in buisness.....
Härliga bilder från er resa! Man blir så sugen på att åka iväg på en lite trip! Jag har alltid drömt om att få åka till Italien!
Skulle vilja besöka lite vingårdar och bara strosa runt o ta det lugnt. Det får bli när barnen blivit stora...lagon till vi är pensionärer kanske...hahahahaha!

Ha en bra dag!
Kram Nadja

Mycket annat & lite betong sa...

Vad mysigt det ser ut.
Om jag håller med dig om snön...? Nja, kanske inte helt. Du tar i allafall jättefina bilder.

Hälsningar Agneta

Limetwig sa...

Yes håller med! All gratisträning är bra träning :) Åh äntligen lite stugbilder :) så fint så fint!
Ha det nice i saunan! Åse

Moster och jag sa...

Vilken härlig sommar stuga ni har!
Inte behöver man gå på gym...det är bara att skotta snö. Men jag gillar i alla fall gymmet bättre.
Kram Maj-Gun

Ocean showroom sa...

Tror jeg har fått en muskel eller to ekstra i armene i vinter, for jeg har også svettet over snøskuffa!:)
Badstu er deilig, jeg har hatt gleden av å være på spa i dag:) Kjempedeilig!
Håper kvelden din er fin!
Klem, Lene

mitt skärgårdsliv sa...

Så fint ni har det, myshörnan ser lockande ut! Nu vill jag inte ha mera snö det får räcka för i år! Ha det bra!

alegni sa...

visst har vi det bra i det stora hela, men ibland är det skönt att avreagera sig lite, för visst tar den här snömängden en på nerverna mellan varven. eller hela tiden...
kram