lördag 19 december 2009

Stilleben




Änglavingar från barnens maskeradutstyrsel,
kvistar och ljus bildar ett vackert stilleben


Idag har jag varit ute på stan, på jakt efter dom sista julklapparna. Även i vår lilla stad tycks det vara ett vimmel av folk ute nu. Alla trängs, drar i alla saker, rotar och gräver. Kassaköerna är långa och man får utrusta sig med ett gott tålamod innan man beger sig dit ut! Jag som älskar strostadsvimlet... gillar ändå inte julruschen i småstaden...!? Ekvationen går inte riktigt ihop!


Igår kväll fick vi uppleva teaterpjäser och julsånger på barnens skoljulfest. Ett tecken på att julen verkligen närmar sig! Nu ser jag fram emot en lugn och skön hemmakväll tillsammans med familjen, med glögg och russin på menyn.


Hoppas ni alla får en skön lördag!
Kram Sabina

8 kommentarer:

Lyckoslanten sa...

Vackert stilleben! Även i vår lilla stad var det mycket trafik. Jag gjorde dock min shopping i utkanten och där var det lugnt och skönt. Här har vi myskväll och jag misstänker att det blir så varje kväll flera veckor framöver. ♥

Sanna sa...

Jättevackert stilleben!Jag var också ute och julshoppade så nu borde jag äntligen ha alla julklappar inhandlade. Jag var i ett stort köpcenter och där var det också mycket folk, men ingen trängsel.

Ha en fin lördagskväll och skön fortsättning på helgen!
Kram Sanna

Livet på Vestergård sa...

Så vackra bilder!
Jag har också varit i stadsvimlet en stund i dag. Det gick ganska bra förutom i en affär där vi fick stå väldigt länge i kö, det var inte roligt.
Ha en bra fjärde advent.
Kram Kicki

Stjärnor & Champagne sa...

Ja det känns som att alla gräver och rotar överallt, herregud....Jag är som du , älskar storstadsvimlet men står inte ut i julruschen...

Kramkram Anne

StrandviksVillan sa...

Hej du!
Har inte hunnit hälsa på under några dagar...
Vilka fina vingar! Enkelt är så vackert :)

Ojoj, så kul att du har många julklappar att tillverka!
Jag kunde aldrig bestämma mig om någon text, men jag återkommer efter nyår istället ;)

Önskar dig en härlig fjärde advents-helg!

Kamomilla sa...

Vilka skarpa bilder!! och så vackra. Du kan du!!!

alegni sa...

så himla fint, sabina!
jag hörde igår att julrean lär börja redan imorgon. jisses, vilken trängsel det kommer att vara i affärerna då. tur att julklapparna redan är fixade.
julfestprogrammet vi fick se igår gav mig ont i ansiktsmusklerna - länge sedan jag fått skratta så gott.
här myser vi också på kvällarna. för mig känns det som om julen redan är här. ha det gott! kram

Anonym sa...

Vilka härliga änglavingar! Jag handlade det sista idag kl. 8 på morgongne (som jag har fördelen att kunna göra då jag tyvärr är arbetslös)Måste hålla med dig om att storstadsvimmel är mysigare än småstadsträngsel... Känns som att folk är mer stressade och arga på stormarknader ivarjefall. Ha en riktigt God Jul
Kram Malin