fredag 9 oktober 2009

Trevlig fredag



Kikar in för att önska er alla läsare en skön fredag... och helg!!! Har just njutit av en långpromenad i det friska men soliga höstvädret. Det känns som att alla sinnen vaknat till liv, jag är full av energi och ska nu snabbt, snabbt ta fram dammsugaren medan jag har energin! Det gäller att smida medan järnet är varmt...

Fotot här ovanför tog jag redan i somras när dottern hittade blomman i vattnet. Det är alltså någon vattenväxt. Jag har ingen aning om vad det är, men jag gillar den.
Ikväll ska jag på datakurs igen och sedan blir det fredagsmys i soffan framför Idols.Veckans höjdpunkt, nästan! Vad ska ni göra i helgen?

Sköt om er ialla fall och ha det så bra!

Kram Sabina

15 kommentarer:

Hemmalycka sa...

Jag vill bara kika in och önska dig en mysig helg, lycka till med kursen.
Kram Åsa

Skogsdoft & havsbris sa...

Verkligen härligt väder idag! Så här borde det vara varje dag, så man verkligen hann få ut det mesta av hösten!
Helgen ska vi tillbringa hos mamma i min gamla hemstad! :) Imorgon blir det antagligen ett stugbesök också, maken ska hugga lite ved för kommande somrar... Och ikväll blir det naturligtvis Idol, plus vår favorit Hauskat kotivideot - veckans skrattdos! :D
Ha det så bra!

Ocean showroom sa...

Herlig å føle at man er full av energi:)
Nå har jeg brukt opp min energi på gulvvask, men det var veldig deilig å få gjort det! Så nå kan helgen bare komme:) Vi har ingen spesielle planer, men litt besøk og kanskje, kanskje tapetserer jeg gangen på søndag:)

God helg til deg og Sabina!
Klem, Lene

Anonym sa...

Trevlig helg till er också!

Här blir det fredagsmys med familjen ikväll och kanske en sista tur med båten ännu i helgen :) Hoppas hoppas att vädret håller!!

Åsa

Teija sa...

Minäkin jäin ihmettelemään kukkaa! Mukavia viikonlopun hetkiä.

alegni sa...

ja, om alla höstdagar orkade vara som idag, skulle man ju kunna acceptera årstiden någorlunda, men det är ju enbart önsketänkande...
ha det gott anyway ;)
kram

Signe 1 sa...

Kanonfint foto, me like! Ha en toppenhelg, kramis Sofia

Lilla huset på prärien sa...

Helgen blir helt galen med barnkalas och vuxenkalas, kalas för en mormor och brunch med vännerna. Det kommer att gå i ett NAFS tror jag och sen är det ny vecka igen. Usch vad tiden bara rusar iväg. Jag ska försöka att vara här och nu och njuta riktigt mycket. Ska också kolla Idol nu :)

Kram Jenny

Kamomilla sa...

Trevlig helg! Jag ska röja igenom storstans loppisar medan hunden är på trimning! :)

Anonym sa...

Önskar dej en trevlig helg! Blomman på bilden torde vara Missne. Googla så får du se bilder! Hälsn Anna-Lena

Liljas Corner sa...

Jag tror också det är missne, calla palustris. Vacker bild!
Jag gillar också Milow, så fin musik!

Louise sa...

Vacker bild igen! Eftersom jag är inne på det här med bildkvalitet (kommenterade just Alegni..) så måste jag ju berömma också dina foton. De är SÅÅ skarpa och fina!
Hoppas kursen var bra!

Anonym sa...

Ett litet fotavtryck (litet och litet... beror på hur man definierar en 42'a)!

Din blogg är en pärla!

Agneta

mitt skärgårdsliv sa...

Vacker bild!! Önskar dig en god fortsättning på helgen!!

Stjärnor & Champagne sa...

Gör inte så mycket i helgen, inte så mycket planerat som tur är men dagarna går ändå. Härlig bild...

Kram Anne