lördag 22 augusti 2009

När storasyster är borta...

...passar mamma på att fota hennes rum!

När vi kom hem från Grekland kom ju storasyster på att hon vill byta rum. Och eftersom hon har en inredningstokig mamma så nappar hon givetvis på direkt! Men det blev inget renoveringsprojekt denhär gången, utan helt enkelt bara en ommöblering.




Affishtavla Kaj Stenvall



Rummet var tidigare vårt pianorum/gästrum och renoverades under en tidsepok när medaljonger var på tapeten :) Själv hann jag nästan tröttna på dem innan tapetklistret hade torkat, men storasyster gillar medaljongerna! Som tur är det bara en vägg, så det är enkelt att tapetsera om sedan när hon tröttnat.


Klocka Arctic Interior


Skrivbordet är arvegods från min morfars barndomshem, byrån Jysk som jag målat om





Storasysters egen design

Hoppas ni alla får en riktigt skön helg! Passa på och njut av de sista sommarhelgerna medan du kan! Snart är det vinter igen.

4 kommentarer:

StrandviksVillan sa...

Ser varmt och mysigt ut, jag gillar ju rött. Säkert riktigt spännande för henne nu med eget rum.
Men oj, inte kunde jag gissat att den fina byrån var från Jysk!?
Gillar också den karamellrandiga kudden! Har du köpt den eller sytt från tyg? Finns den mera?

Ha en härlig lördag!
Själv ska jag jobba idag till kl 18, men då jag kommer hem ska jag bara mysa och ta helg :)

Ingela la la sa...

Härligt att kunna byta rum bara så där :) Fint hjärta hon har designat.
Ha en bra helg!
Kram ingela

alegni sa...

verkligen fint rum, värdig en storasyster! jag kan tänka mig att hon längtar att komma hem till det. det hade jag i alla fall gjort :)
ha en trevlig helg ni med. hälsningar från änterskär!
kram

Noga Utvalt sa...

Åh vilken fin säng!!!! Gillar även fondväggen! Jättecharmigt! Visst är det roligt med barnrum! Vi ska försöka få klart Julias rum i helgen! jag vill gärna ha skrivbord o lite så, men hon är ju trots allt bara två år ännu....hm jag är lite för ivrig tror jag! Vi får se vad det blir!
ha en fin lördag!
Kram Nadja