torsdag 28 maj 2009

Överdos


Kan det bli för mycket
av ränder, rutor, vitt, blått...?


Nej, inte när det gäller sommarlivet.
På terrassen, i uterummet, i båten...


Blått och vitt är som gjort för sommaren!





Här kommer några bilder som är lånade från Home&Cottage, hela deras sommarkatalog kan du se HÄR.




Tänka sig, att blått som varit ute så länge, nu igen är inne! Jag hade inte för några månader sedan trott att jag skulle köpa blåa textiler, och nu är det nästan bara blått som gäller. Inte hem förstås utan till sommarstugan. Kommer jag månne att få en överdos av blått?! Men det är ju det som är bra med textiler, att man kan byta ut när man tröttnar på en färg...


11 kommentarer:

StrandviksVillan sa...

Blått är ju nästan självklart vid en sommarstuga och särskilt i den marina stilen, men det är ju så väldigt snyggt! Jag har själv förvånats över att jag börjat snegla på lite blåa textilier och inredning. Om jag ändå hade vita köksväggar (men har inte ens varit och kollat tapeter ännu...)

Tack raring för hälsningen, jag kommer ha ett leende på läpparna hela dagen :) Ja, du vet ju själv, syftet med bloggen är ju att inspirera andra, så när man lyckas så känns det som "YES!!"

Ha en fin dag vännen!

Sussi sa...

Fint, jag blev så förtjust i taklampan!

Signe 1 sa...

Vilka hääärliga och inspirerande bilder du visar!:-) Nä, det kan nog inte bli för mycket av dessa färger, det är SOMMAR för mig!! Hoppas du får en fin dag, Kram Sofia

Signe 1 sa...

Såg din fråga nu oxå...barstolarna är köpta på Miomöbler, vi är kanon nöjda med dem!!:-)

Livingroom sa...

Hej S!
Nej du, blått får man säkert aldrig nog av. Vi har mycket ljusa möbler hemma men både i vardagsrummet och köket finns mycket blått i form av dynor, gardiner, korgar osv. Så har det varit i många år. Jag byter alltid i mellan men kommer alltid tillbaka till det blåa.
Det är så roligt att följa med er stuga.. den blir såå fin.
Ha det så bra,
-Lotta

Helenas loggbok sa...

Hej!
Det kan inte bli för mycket av blått och vitt! Speciellt inte i en sommarstuga! Men jag gillar det även hemma hos oss!
Kramisar
Helena

Aratorps Lena sa...

Hej! Vad kul att du hittat till mig! Jag är ofta här inne hos dig och tittar, vi har lika smak... Lägg gärna upp mig på din lista, jag lägger till dig också! Kram

Marjaana sa...

Hej,
tulin vastavierailulle huomaamaan, että sinulla on ihania kuvia : ) Tulen varmasti uudestaan pian kun taas ehdin ja jos sopii linkitän myös sinut meille. Onnea rakennusprojektiin, sitä on kiva seurata.

Hemmalycka sa...

Åhhh så vackert, jag längtar till sommaren.
Kram Åsa

Stjärnor & Champagne sa...

Näe kan inte bli för mycket. Vilka fina bilder. Gillar den med matbordet sååå snyggt. Och visst passar det både hemma och i sommarstugan. Hoppas att allt är bra med dig och din familj.

kram till dig/ A

alegni sa...

JOO, jag går tvärtemot alla andra här - man kan få nog av blått, fast då ska man ju ha överdrivit med färgen ganska ordentligt innan. när vi nyligen hade flyttat in, kom grannen hit o sa att det blir mycket jobb när jag tröttnar på allt blått... o visst, han hade rätt, men processen att avblåa huset har ju varit rätt kul ändå ;)
nu finns det inte mycket blått kvar här hemma (förutom färgen på vårt hus), men på stugan (som också är blå) får jag inte nog av färgen!
kram!