onsdag 27 maj 2009

Mina laster

Jag har tidigare erkänt att jag är kuddoman.
Så har jag också den andra stora lasten -
inredningsmagasinberoende.

Jag försöker undvika tidningshyllorna så gott det går när jag är och handlar, men det slinker alltid ner en och annan tidning i inköpskorgen... som inte står på inköpslistan! Lite grann har mitt tidningsberoende gett vika, sedan jag började läsa inredningsbloggar. Man får ju så mycket inspiration därifrån!


Min man reser en hel del pga sitt jobb, och från sina resor brukar han alltid hämta hem olika inredningstidningar till mig (vilken underbar man jag har). Det är den bästa present jag kan få!

Dessa kom han hem med i måndags från sin Stockholmsresa. Jag har inte sett "Leilas" här i Finland, men det kan bra hända att den finns...

Gissa om jag kastade mig över tidningarna direkt?

7 kommentarer:

alegni sa...

jag har sagt till min gubbe att han ska köpa inredningstidningar om han någon gång vill överraska mig med något :)
jag trodde redan att du hade hittat leilas magasin i finland, men icke... kanske man borde fråga efter den i affären så de skulle ta in den.
ha en trevlig onsdag!
kram

Helenas loggbok sa...

Hej!
Jag har varit precis som du - "inredningsmagasinshopoholic", men det har av naturliga själ lagt sig när vi flyttade hit. Här finns tidningar att köpa, men inga som jag riktigt gillar. Jag har fått Lantliv i prenumeration av mina föräldrar och det är guld när den kommer i brevlådan. Vad gullig din man är som köper tidningar åt dig!

Vill du fortsätta läsa hos mig när jag stänger min blogg, så är du hjärtligt välkommen! Maila bara din mailadress så får du ett lösenord av mig när det är dags!
Kram
Helena
helenasloggbok@hotmail.com

Signe 1 sa...

Ja vi inredningsnördar har många laster, hihi...men det är ju såå härligt att drömma sig bort i en inredningstidning ibland o bara njuuuta:-)) Kramis Sofia

Sanna sa...

Jag är också heeelt beroende av inredningstidningar!Just den där Leilas-tidningen skulle jag gärna vilja ha!!Gillade du den?tänkte om jag skulle be en kompis som bor i Sverige köpa en åt mig.. :)
Kram, Sanna

StrandviksVillan sa...

Här har du en tidnings-beroende till! :D
Faktiskt har jag lugnat mig också sedan jag började läsa bloggar, där finns alltid länkar till fina sidor. Men en tidning är ju alltid en tidning, den kan man bläddra i om och om igen. Tar man fram ett gammalt nummer så ser man ändå nya saker. Sen skulle nog datorn snabbt bli överfull av länkar till alla fina sidor man sett och vill kolla igen ;)

Huvva, så det blåser idag! Ha en mysig dag, kram A-C

Liljas Corner sa...

Vi är flera som är tidningsberoende ;) Men det är så skönt att krypa ihop i soffan och drömma sig bort i reportagen, och att få en massa tips! Det är mer avkopplande än att sitta vid datorn, tycker jag. Även om jag nog är helt och hållet inredningsblogg-beroende också!

Stjärnor & Champagne sa...

Jag blir glad att du ville tävla hos mig iaf....Jag köper alla tisningar men har nu bestämt mig för att dra ner på dom och kolla igenom dom först i butiken innan jag öppnar plånboken. ? till maken att han köper dom till dig.

Kramis Anne