lördag 21 februari 2009

Bullbak

Bullbak... vad är det egentligen?? Ja, det som JAG menar är att man bakar bullar. Och det ska vi göra idag. Vi har redan knådat degen med flickorna, den jäser som bäst. Ser bra ut... so far so good! Om bullarna går att äta sedan, det återstår att se. Jag är ju ingen bagare, och det är evigheter sedan jag senast bakade bullar. Men för flickornas skull och för att det är fastlagstisdag nästa vecka, så har jag ställt till med bullbak!


Jag vet inte om det blir några bilder på bullarna, men en murgröna kan jag bjuda på...

Jag hoppas att ni alla får en trevlig helg och för er som nu börjar med vinterledigt önskar jag ett trevligt sportlov!

5 kommentarer:

S o F sa...

Gillar verkligen närbilder och jag kör med samma tema idag också - närbilder alltså.

Ha det gott i helgen och lycka till med bullarna! :)

Stjärnor & Champagne sa...

Hoppas att bullarna blev bra..

Kram Anne

StrandviksVillan sa...

Tack detsamma! Lyckos dig som får va hemma på sportlovet, själv är jag bara ledig på torsdag, jobbar även lördag.

Jag är ingen bagare heller, gör mycket hellre mjuka kakor och småbröd. Men övning ger färdighet, så jag ska träna mera på degarna ;)

Jenny sa...

Hej Sabina! Dina bullar blev säkert jättegoda:)
Vilken härlig musik du har på din blogg, man får gåshud!!
Ha en bra kväll,

kram Jenny

Hem och Lycka sa...

Åå, jag som älskar semlor blev jättesugen nu ;-)

kram