fredag 19 december 2008

Samtal med jultomten


Igår kväll talade jag med jultomten. Ringde för att höra hur hans schema ser ut i år, vilken tid han kan komma till oss. Han satt i bilen när jag ringde, så jag fick vänta en stund tills han hade kört till sidan och stannat bilen. Han skulle nämligen ta fram sin laptop. För att på den kunna dokumentera våra senaste uppgifter, barnens åldrar osv. Ja, han är väl rätt gammal jultomten, och har inte så bra minne, så nog kan han behöva en laptop!

Jag frågade vilken tid han kan komma... 13.55! Det var ju ett jämnt klockslag att komma ihåg! :) Nå, han har säkert väldigt "tight" schema på självaste julafton, många hem att hinna till. Så det gäller nog att beräkna varje minut noggrannt.

Två tomtar lovade han ta med sig när han kommer, klockan 13.55. Sen påminnde han mig om att det bara är kontant som gäller, och jämna pengar!
Då var saken avklarad. Nu är det bara att vänta till julafton, och se om det kommer någon julbock i år. Har vi varit tillräckligt snälla!? Och hoppas att laptopen inte går sönder...


2 kommentarer:

Anonym sa...

Hihi, de är bråda tider för tomtarna nu.

Anonym sa...

Hej vi är två elva åriga tjejer och vi undrar om vi kan få låna bilden på jultomten. tacksamma för svar