torsdag 11 juni 2015

Värme efterlyses!



Det blev en ofrivillig paus här på bloggen. Dagarna bara rusar iväg, likaså veckorna. Mycket program på gång hela tiden och ändå känns det som att dagarna rullar förbi medan jag går omkring och väntar på något hela tiden. Och det något är SOMMAREN! Var är sommaren??  Och värmen!?!




Medan dagarna rullar förbi har mina orchidéer tappat alla sina blommor. Ingen överraskning i och för sig. Men att mitt olivträd dessutom håller på att tappa alla sina blad och dö ut, ojoj... Så kallt som det är ute ännu så har jag inte vågat föra ut den, men inne mår den inte heller bra.
Är det någon som vet hur man skall sköta ett olivträd?? Tips tas tacksamt emot!




Vi har haft några duktiga personer som har fixat fint ute på gården. Både planterat blommor och buskar och nu senast har infarten blivit stenbelagd med antiksten. Nu börjat vårt gårdsprojekt vara klart så småningom. Det blir hur fint som helst! Men för att vi skall få börja njuta där ute av vår nya, fina trädgård krävs lite värme. Tills värmen kommer stannar jag inomhus.



En vecka kvar till midsommar nu. Man märker ju på de långa ljusa kvällarna och nätterna att vi närmar oss midsommar och jag tror, och hoppas, att värmen kommer till midsommaren. En vecka kvar i jobb och sedan blir det en efterlängtad semester.

Ha en skön sommar alla ni rara som kikar in här! Det kommer att droppa inlägg sporadiskt under sommaren men om det mot förmodan kommer en värmebölja så hittar ni mig i solstolen på sommarstugan där jag suger åt mig varenda liten stråle värme jag bara kan få! 



                                        .


Inga kommentarer: