fredag 13 februari 2015

SVART



Idag presenterar jag näst sista färgen i mitt iredningsexperiment och det är
svart. Den dominanta färgen som anses klassisk och trendig men som
i västvärlden förknippas med olycka, död, sjukdom, hat och sorg.

 



Bara svart i kombo med vitt blir enligt mig alltför skarp kontrast, därför blandar
 jag gärna med lite grått som mjukar upp helheten. 





Vad tycker du om

svarta accessoarer i en vit inredning?








PS. Efter sista färgen imorgon får du rösta fram din favorit och
samtidigt ha chansen att vinna en hjärtesöt liten sak. Stay tuned!







.

2 kommentarer:

House and Garden by Bia sa...

Gillar svart/vitt....just nu har jag det i köket ;)...men vi bor i ett hus från 60-talet och lite renovering behövs så jag försöker att piffa till så gott jag kan ;)...men renovering är på gång...jag menar, det är mycket roligare att fixa till i ett tip top hus...vissa rum har vi tapetserat osv. men vardagsrum behöver tapetseras om och köket är ett ek kök, men jag har lessnat på det, hihi...
Trevlig helg!
Kram bia

Tinis vita hem sa...

Svart är nog snyggt! Jag har provat med lite svarta detaljer på sistone. Gillar svart, men nu till våren vill jag ha lite ljusare och mjukare färger :)
Trevlig helg!
kram Tini