torsdag 1 januari 2015

Året 2014 i bilder




Januari

 Vi inleder året med värme på Koh Lanta, Thailand och
vackert vinterväder hemma i småstaden.











Februari

Sportlovet firar vi i fjällen, Ylläs
och gör några vinterbesök till sommarstugan.













Mars

Våren går snabbt hemma, vi börjar planera
vårt kommande renoveringsjobb till sommaren,
vilket innebär att riva gamla farstun och bygga en ny
med terrass på övre våningen.










April 


Vi firar påsken ute på sommarstugan









Maj 

Renovering hemma påbörjas. Vi river farstun och byggarbetet 
pågår hela sommaren.
I slutet av månaden flyttar vi ut till sommarstugan.











Juni

Välkommen sommar!
Vänner förgyller vår vistelse på sommarstugan 
under hela sommaren.









Juli

Äldsta dottern konfirmeras.
Vi bjuder in släkt och vänner till konfirmationsfest i skärgården.











Augusti 

varma sommardagar fortsätter och vi badar, åker båt
och njuter av sommarvärmen












September

 inleds med villaavslutning på vännernas stuga.

Vi bor kvar på vår stuga hela månaden tills renoveringsjobbet
hemma är klart. Får uppleva fantastiska disiga morgnar ute i skärgården.











Oktober

vi flyttar hem tillbaka efter en lång sommarsäsong på stugan.

Den nybyggda farstun är nu klar.










November

den första snön kommer och jag
deltar i min första maratonresa till Nice










December

Vi besöker tomtegården Tyynelä och lagom till jul
får vi ett fint och snörikt vinterväder. I år firar vi jul hemma.









Det var året 2014 i ett nötskal. Ett år går så snabbt och ändå hinner man med
så mycket. Det jag är så otroligt tacksam för är min fina familj som jag får
uppleva så många underbara stunder med. Jag är tacksam för vareviga dag och
lycklig för alla de stunder vi får vara tillsammans.


Idag är första dagen på det nya året 2015 och jag hoppas detta år blir ett
lika lyckligt år både för mig och alla er andra!


    



.





1 kommentar:

House and Garden by Bia sa...

Härlig bildkavalkad ;))....ett år går fort. Önskar dej en god fortsättning på 2015. Kram bia