lördag 12 april 2014

Färgglatt var det här










Äntligen, äntligen händer det! För det första att värmen kommer. Och för det andra att min feber
har rykt! Idag har jag varit uppe på benen för första gången sedan i tisdags. Jag har tom. varit ute
och gå. Hela 300 meter till apoteket och tillbaka, för att fylla på våra sinande vitaminförråd.
Jovanna kom med på min promenad och innan vi gick hittade vi dom första vårblommorna som
sticker upp ur rabatten. Fantastiskt!





Påsken närmar sig med stormsteg och det är igen dags för de årliga påskkorten. Det skall vara 
glada färger och starka färger. Ju gladare färger och ju starkare färger desto bättre, åtminstone 
enligt min 5-åring.







Häromdagen när vi var hemma på tumis så plockade jag fram lite kartong, pennor och
färgglada fjädrar. Det räckte för att få igång 5-åringen och hon tillverkade finfina påskkort
att dela ut under påskhelgen.
 





Själv är jag ingen påskmänniska och jag klarar mig bra utan påskpynt, på sin höjd lite påskris
kan jag plocka in. Men att se glädjen i barnens ögon när de får klä ut sig till påskhäxor och äta
hur mycket godis de vill. Ja, det är påskens höjdare.

Och visst kan det hända att jag smakar lite godis själv under påskhelgen, så vid närmare
eftertanke är påsken är riktigt bra helg! :)
 
 
 
 
♥ ♥ ♥
 
 
 
 
.






.

Inga kommentarer: