torsdag 14 november 2013

Att känna sig vissen


Hösten är definitivt här och ute i vår trädgård känns det visset.
Några enstaka löv hänger tappert kvar i ett försök att dra ut på tiden
men vid nästa stormvind som drar fram faller även de sista tappra löven.



Idag lyser dock solen, en vara som vi inte har blivit bortskämda med den senaste tiden. 
Eller har vi? Jag måste erkänna att när jag är på jobb på dagarna så har jag ingen aning 
om vad det är för väder ute. Det enda jag vet är att det är mörkt på morgonen och mörkt 
på kvällen när jag färdas mellan jobb och hemmet. Vilket liv, alltså! 




Orsaken till att jag idag upptäckte solen är den att jag är hemma med dottern som har 
feber. Så härligt det känns med riktigt solljus. Även om vi inte kan gå ut pga febern 
så ger solen energi. Denhär tiden på året behövs all ljusterapi man kan få!





Efter gårdagens låånga arbetsdag som aldrig ville ta slut känns det så himla skönt att 
vara hemma. Och trots att dottern är lite krasslig och vissen så har hon det bra. 
Hon fick sin favorit "hotellfrukost", allt från bröd till kokt ägg, och eftersom det 
var hon själv som bad om det och åt upp allt, så vet jag att hon är på bättringsvägen.


Till er andra önskar jag en solig och härlig dag och hoppas ni hinner ut och 
njuta i solskenet!



Sabina


2 kommentarer:

lyckobo sa...

Här går vi i liknande tecken, hemma med magsjukt barn. Hela förra natten spenderades mestadels på wc:n. Blaa. Njuter av solen genom fönstret, och längtar ut i friska luften, för som du sa då är det mörkt både då man far på morgonen, och då man kommer hem, ganska tråkigt kan man nog gott säga! Krya på er!

Anonym sa...

Skönt för lilljäntan att få vara hemma med mamma då man är "pipi". Mommo hälsar och skickar stora kramen!!