onsdag 18 juli 2012

Pippis stad

Den lilla miniatyrstaden, Pippis stad, med sina härliga små trähus och
fina miniatyrträdgårdar var absolut min favorit vid Astrid Lindgrens värld.

 

Det är först när man jämför med människorna på bilden som man
förstår att husen är miniatyrer. 

Här ovanför står Jovanna och fascineras av godisaffären var Pippi köpte godis.
En treåring har svårt att förstå vad som är verklighet och vad som är film...
själv kände jag också att jag hade stigit direkt in i Pippis värld!



Jag blev helt såld på de små välskötta trädgårdarna med små blomrabatter, 
små äppelträd och små stenbelagda gångar.



Jag kände mig hemma här. Kanske är det för att jag själv bor i en liknande
stadsdel med trähusi olika färger.
Hittade även mitt hus här bland de små trähusen!

2 kommentarer:

Min plats i solen sa...

Hej Sabina!

Vilka härliga bilder från ert besök på Astrid Lindgren Värld och vilka minnen. Nu är våra två döttrar tonåringar men finns ett favoritställe då de var mindre var det just ALV. Där har vi tillbringat många somrar och som vi har lekt och busat. Ett fantastiskt ställe för både barn och vuxna. :)

Tack snälla för din fina kommentar på min blogg. Den värmde gott kan du tro och nog kommer jag att stanna kvar ett tag till. ;) Tack för att du tog dig tid att lämna några ord och dessutom hittade jag ju hit tack vare din kommentar. Du har en jättefin blogg! :)

Ha en fin kväll!

Kram Lotta

Livet på Vestergård sa...

Vilka härliga foton från Astrid Lindgrens värld! Synd att man har så stora barn att de inte längre intresserar dem att åka dit ;0)