söndag 29 juli 2012

En dag på stranden



Här ligger jag på bakbänken i båten och ser molnen segla förbi. 
Solen värmer så skönt och vi styr kosan mot badstranden.



Idag är vi full bemanning, har skeppshunden Jeppe med oss. 
Han är bara till låns. Vår egen lilla hund Oscar, som någon kanske kommer ihåg, 
blev 16 och ett halvt år gammal och gick bort på våren.


Efter en halv timmes körning har vi nått målet. Det blir picnic på sanden,
barnen simmar, jag njuter i solen och hunden skäller för fullt åt några
pojkar som spelar beachvolley på stranden. Han vill också vara med! 

-Tyst, säger jag! Jag vill bara höra havet skvalpa, barnens lek i
bakgrunden och glada måsars skrik. Inget skäll i mitt öra...



 Efter en härlig dag på stranden blir det dags för hemfärd. 
Vi fyller båten med våta simdräkter, sandiga handdukar, 
en tom picnic-korg. Med solbrända kroppar och nöjda sinnen! 

Sommaren är så härlig!



Inga kommentarer: