söndag 15 april 2012

Tjohoo det snöar!


Man skulle kunna tänka sig att ett veckoslut ute på sommarstugan i dystraste och gråmulnaste snöoväder i mitten på april inte är särskilt lockande. Himlen är grå. Snöflingor virvlar ner i blåsten. Det är mulet, trist, grått, vintrigt... Ååh så härligt!!!

Jag virar in mig i en skön pläd framför brasan, med min favoritbok i handen, en rykande kopp kaffe bredvid mig. Känslan att inte behöva göra någonting, bara mysa, bara vara, njuta. Underbart! Det är avkoppling till max. Snart lyser solen och man vill ut och göra nytta. Det är nu det är dags att bara vara och tillåta sig det också.


Spisen hade vi inte på sommarstugan från första början, utan den kom till förra vintern. Den har verkligen varit skön att ha under kalla höst- och vinterdagar och vi har njutit enormt av den. Att den ligger mitt i stugan gör att den sprider värme i hela stugan och är samtidigt husets medelpunkt.



Så roligt att se att flera "gamla" läsare har hittat tillbaka hit! Ni är så hjärtligt välkomna och jag hoppas kunna dela inspiration med mig. Tack till er som lämnat kommentarer - det är ju dom som gör bloggandet värt att blogga!

Önskar alla en skön kommande vecka. Med eller utan sol! 
Kram Sabina

4 kommentarer:

StrandviksVillan sa...

Ser så mysigt ut! Jag älskar också såna stunder, att sitta vid brasan, äta o dricka gott och ha en fin inredningstidning i famnen :) Fast sen blir jag antingen rastlös eller inspirerad ;)

Ikväll får jag njuta i lugn o ro efter att hela familjen hjälpts åt att städa huset och sen har vi ätit en god middag. Då är det gott att bara få slappa efteråt.

Ha en fin ny vecka!

Kamomilla sa...

Jätteroligt att du är tillbaka!

alegni sa...

måste vara underbart att ha stugan på ett sådant ställe att man kan vara där året om!

Livet på Vestergård sa...

Så roligt att se att du har börjat blogga igen!
Kram Kicki