tisdag 25 augusti 2009

Fjäriln vingad


Det blev nästan slagsmål mellan fjärilarna som cirklade runt mig igår när jag plockade blommorna som jag har stuckit in i krukan. Tydligen deras favvoblomma, för när dom var som mest hade jag fem fjärilar i krukan! Visst är dom fina men en hel fjärilsfarm flygandes runt en är inget vidare trevligt.




Jag hade ställt in mig igår på att börja fixa lite höstdekorer... men så varmt som det var skippade jag alla tankar på hösten och tänkte att nu är det sommar ännu!

Idag är det minst lika fint väder och jag vill vara ute så mycket jag kan. Kom bara in för att äta lunch, och samtidigt sätta in några bilder. Nu sticker jag ut igen. Sköt om er!

5 kommentarer:

alegni sa...

de är ju så rackarns snabba de där fjärilarna - inte lätt att fånga på bild!
vackra bilder från er trädgård, sabina. hoppas du fått njuta av sommarvärmen ännu idag. vi har haft mulet, men varmt här i smedsby.
kram!

StrandviksVillan sa...

Visst ska vi hålla hårt i sommarkänslorna ännu! :D
Här hos oss regnar det nu och... jag tror nästan jag ska gå och knåda ihop en deg!!

Liljas Corner sa...

Va fina bilder du lyckats få på fjärilen! Jag tycker också att de kan vara lite skrämmande om det är stora mängder av dem.
På sista bilden ser jag att det är snyggt med zink (eller vad det är) mot rödmålad stuga! Tack för idén :)

Stjärnor & Champagne sa...

Vilken liten goding ni har fått hem igen...Visst är det kul att fotografera fjärilar, så tacksamt när dom sitter där. Dom är ju sååå vackra. Usch ja man vill hålla kvar sommaren lite till.

Kram till dig/ Anne

Anonym sa...

Hej
Du henviser til KA International, men de er flyttet, ved du hvorhen

Hilsen
Anne