tisdag 2 juni 2009

Strandfynd


Dessa fynd har jag tyvärr inte gjort på stranden... de är inköpta som dekorationsmaterial! Men jag gillar dom precis lika mycket som snäckorna jag själv har plockat på stranden i södern. Det är något speciellt med strandfynd som är lite nötta, ruffa och så vackra.

Jag älskar att gå på en lång sandstrand och leta efter skatter som flytit i land. Det har blivit en och annan snäcka, fin sten eller nött träbit jag har släpat hem från nån resa. Jag kan aldrig få nog! Bara känslan att vandra där på stranden, barfota, i fin vit sand... å vad jag längtar!

Men nu är jag här, med sommar i mitt eget land, och det är skönt. Idag ska mellanprinsessan åka på läger, och vara borta över natten... första gången! Spännande! Vi ska bara kolla att allt är nedpackat, sen åker vi. Tjingeling!

10 kommentarer:

alegni sa...

visst är det fint med strandfynd. på vår holme flyter det mest in gamla rostiga målarburkar o snörstumpar ;)
muggen är specialbeställd av folkhälsan, som ger dem till sina anställda. de har haft dem i flera år o i olika färger varje år.
klockan tolv startar vi söderut!
kram

Hemmalycka sa...

Jättefina strandfynd och jag håller med dig. Strosa på stranden är ju underbart.
Kram Åsa

Anonym sa...

Vackert vackert! Där är du nog din mor lik, strandfynd, snäckor, flytved, fisknät...och så stenar förståss. Tänkte t.o.m börja handla ett par stenar på strandgatan-loppis för många år sen, dom var inte till salu.De var tyngder för bordduken på försäljarns bord. Hoppas C får en minnesrik "kollo"! Fina bilder av dom häromdan. Kram: M

Anonym sa...

PS. Kommer med till Terjärv om jag hinner hem före du åker dit.

Annas Lycka sa...

Vad roligt med läger. Mina stora har precis avklarat sina...Och dom längtar redan till nästa utflykt med klassen...Härliga bilder på snäckor och lite hav...Ha det!Kram Anna

Signe 1 sa...

Vilka fina strandfynd, snäckor är så fint att dekorera med:-)Ha en fortsatt fin dag, kramis Sofia

Nettan sa...

Vilka fina " strandfynd" !
Sådana hittar man inte i våran sjö direkt.
Kollo, ja just det ni har sommarlov nu.
Våran kommer den 16 först!

Ja visst är det skönt & kunna ägna sig åt en unge i taget ;)
Mysigt, sitta & fika & prata lite.

Kram Nettan

Bella sa...

Ååh, så fina strandfynd du gjort!! Nog för att det finns snäckor och mycket annat i havet och längs kusterna på i Väst så inte är det så fint som det du köpt!

Kram Bella

Helenas loggbok sa...

Jag gillar oxå strandfynd! Härligt att gå och strosa och kolla längs strandkanten!

Min faster plockade stenar på Kanarieöarna och la dem i strandväskan. Flera resor senare hittade de stenarna i väskan. Då hade de åkt runt till flera andra resmål de varit på. Lite onödig flygvikt kanske!

Spännande med läger. Min Wilma ska till Schweiz och vandra på söndag med skolan och vara bort till fredag. Ingen får ringa hem under tiden. Kommer längta som attan efter henne!

Kram
Helena

Stjärnor & Champagne sa...

Jag älskar att gå och plocka stenar och snäckor. Kan dra hem hur mycket som helst. Gillar din nya Banner eller header vet inte vad det heter, jättefin. Jättefina bilder.
Kram till dig/ A