söndag 1 mars 2009

Man tager vad man haver

Söndagsmiddag. Det ska vara någonting gott. Men jag öppnar kylskåpet och konstaterar att jag inte hann till butiken igår. Frysen blir min räddning, där finns alltid mat.

Frukter har vi alltid hemma. Så med lite idérikedom och god vilja blir det tom en efterrätt i form av frukter toppade med kinuskisås och strössel.

Barnen älskar strössel. Det ska vara mycket strössel... och hela vitaminbomben slinker ner. Hah! Nu har vi alla fått i oss dagens vitaminranson.

Och det blev en riktigt festlig söndagsmiddag, trots allt. Frid och fröjd i huset!

Imorgon ska jag åka och handla. Nu njuter jag av söndag, ledighet och att bara få vara!
Ha en skön söndag du med!
Vill du delta i min tävling, där du kan vinna ett väggord klicka HÄR.

1 kommentar:

Stjärnor & Champagne sa...

Vilka härliga bilder Sabina....Fruktsalladen ser mumsig ut. Tyvärr skulle den inte gå hem här..Mina barn gillar tyvärr inte frukt.

Kramis Anne