torsdag 12 februari 2009

Visit i övre våningen

God morgon alla vänner! Om det är någon som nu är första gången in på min blogg, så är du hjärtligt välkommen! Jag kan berätta att det som pågår just nu, är rundvandring hemma hos oss.
Idag ska jag ta er med till övre våningen. Jag har visat bilder därifrån tidigare, bl.a från tjejernas rum och tv-rummet, som du kan se HÄR. Nu ska vi kika in i vårt sovrum.

Grundfärgerna går i neutralt vitt och beige. Till dem är det enkelt att variera accentfärger. För tillfället är det brunt. Tidigare hade jag kuddar, mattor och gardiner i vinrött och vitt.

Det blev lite dåligt med svängrum i sovrummet för två månader sedan, när vi flyttade in babysängen. Åtminstone så passar den in, för den är gjord i al - precis som vår säng.
Hyllavsatsen som fanns redan från tidigare blev ett utmärkt skötbord, vi satte bara upp ett par hyllor för blöjor och annat.
Ja, jag har röjt från skötbordet och hyllorna! :) Normalt svämmar det över...




Detaljbilder från sovrummet; kakelugn, tapet, sänglampa, garderob

Imorgon blir det ett avbrott i rundvandringen. Då ska jag visa lite pyssel som vi gjorde med barnen igår. Inför kommande Valentines Day. Vi ses!

2 kommentarer:

Liljas Corner sa...

Det ser så hemtrevligt hos er! Gillar speciellt kalltamburen. Sen om en 10-20 år ska vi bygga ut vårt hus så vi får en sån ;) Att du hängt lyktor vid trappan gillade jag också skarpt!

alegni sa...

så rofyllt sovrum. där sover ni säkert gott (när lillan inte pockar på uppmärksamhet) ;)