torsdag 15 januari 2009

Soffan - Here I come...

Denhär tiden på året är det igen dags för alla inredningsmässor. Formex i Stockholm börjar nu och Forma i Helsingfors den 23.1. Dom mässorna, eller någondera, har jag ofta besökt tidigare. Nu när jag inte har någon butik längre, är det onödigt att i egenskap av inköpare åka dit. Men visst vore det trevligt! Att få gå runt och titta på alla nyheter som kommit, och låta sig frestas...

Jag far ändå inte i år. Istället - för att trösta mig själv - köpte jag igår en hel drös med inredningstidningar. Har nu siktat in mig på soffan ikväll, och ska lusläsa tidningarna. Jag bläddrade lite igenom dom redan och kunde igen en gång konstater att det finns så många fina hus! Och det är ju trevligt att sitta och bläddra i dessa tidningar. Men vet ni vad... det finns så många fina inredningsbloggar också, med härliga inspirerande bilder. Så man skulle klara sig utan tidningarna om man bara följde bloggarna hela tiden.

En fin blogg, som även är med i ett reportage i både Lantliv och Maalaisunelma är "Spets och snor". Tyvärr uppdateras inte bloggen längre men du kan se bilderna från reportaget (+ många fler) HÄR

2 kommentarer:

Livingroom sa...

Hej, tack för dina trevliga kommentarer. Jo jag har varit supernöjd med Ektorp. Vi köpte för några år sedan 2 stycken vita, dvs med vita överdrag. De är faktiskt jätte bekväma att sitta i. Avståndet knä-rygg är perfekt och man sitter skönt(även en äldre person slipper upp därifrån;) ). Dessutom är de sköna att "löhö" i ! Åtminståne somnar jag där sgs alla kvällar... (till min mans stora glädje).
Lotta

alegni sa...

jag gillar också stjärnor :)
stjärnan på väggen har min man gjort o texten är också ett hemmabygge. först printade jag ut texten (som är från en låt av the who - som hela familjen gillar. därefter tejpade jag upp textremsan på väggen med kalkeringspapper bakom, ritade av konturerna på texten o därefter målade maken insidan av de streck jag ritat. vi kan inte använda sådana där limbara väggtexter eftersom vi har knölig glasfibertapet på väggarna hos oss. alla väggtexter vi har (i tre rum) kommer från låtar av samma band :)