onsdag 7 januari 2009

Projekt sommarstuga

Jag har fått förfrågan om att visa bilder från bastun på vårt "projekt sommarstuga", och jag har kunnat konstatera att jag inte har några ordentliga bilder från insidan.
Det blev mest fotograferat på utsidan i somras och tanken slog mig aldrig att jag skulle ta interiörbilder.

Nu har jag letat bland mina foton och hittat några bilder som i all hast blev tagna i somras. Jag visar dem men ska nog ta bättre bilder sedan nångång...


Vi bodde provisoriskt i vår bastubyggnad i somras. Förutom bastu och duschrum finns där ett rum, som vi tillfälligt har inrett med kokhörna, matbord samt tvåvåningssäng. När den riktiga villan blir klar och vi får flytta in dit, kommer bastubyggnaden att förbli en... just precis, bastubyggnad. Rummet ska inredas med ett par sköna solar som man kan sitta och pusta ut i efter bastun.


Här är bilder från badrummet och bastun. Det ser lite lustigt ut när bården runt spegeln speglar sig i spegeln eftersom den är i hörnet.


Som bäst håller vi på och jobbar med insidan i stora huset. Det är mycket kvar men förhoppningsvis kommer vi så långt att man kan bo där nästa sommar.
Jag ska visa bilder därifrån senare, när vi kommit så långt att det finns någonting att visa.

7 kommentarer:

alegni sa...

sjutton, vad fint ni har det där ute! hemma också, förresten!

Hemmalycka sa...

Jättefint, blir avis :)
Kram Åsa

Skogsdoft & havsbris sa...

Vad fint det ser ut, gillar särskilt de stora fönstren med utsikt över vattnet! :) Lycka till med ert sommarstugeprojekt! Drömmen är att också vi få en egen sommarstuga så småningom... Än så länge håller vi hus i släktens lilla stuga och det är inte alltid så lätt att samsas när det finns olika viljor... :/
Nämen, vad kul att din syster bor här! Världen är verkligen liten! :) Var någonstans är det de bor? *funderar skarpt på alla nybyggda hus häromkring* Känner inte så mycket folk här i byn än, men nog kan det ju hända att jag råkat på din syster någon gång! Själva bor vi ca 1 km från simstranden, om du vet var den ligger...

ACStyle sa...

Oj OJ så fint! Fantastiskt att ha det så på villan!

Jättestort tack för komplimangen! Nej, jag har bara prövat mig fram och är "självlärd" och mycket intresserad. Njuter av att fotografera i naturen :)
A-C

♥ Fyra årstider sa...

Jösses vad fint..jag tror jag flyttar:-)
Kram Lotta

alegni sa...

jodå, det är just den bron jag menar. ståtlig är den, fast jag egentligen inte tycker om broar...
maken är hemma från björköby o det var dit vi var på väg. själv är jag från jakobstad/kokkola men vi bor i smedsby.
roligt med en ny bloggvän!

mille sa...

Men vilken underbar bastu! Vi, eller rättare sagt min man, byggde bastu förra sommaren. Det blev klar till midsommar, och du ska tro att släkt och vänner blev glada. Vi har ingen dusch dock, utan kör med skopa och balja, vilket jag älskar :)