fredag 5 december 2008

Solhälsning och pepparkakor

Idag hade vi lång sovmorgon, babyn och jag. Vi hade vakat en hel del förra natten så det var riktigt skönt att få sova ut ordentligt. När jag steg upp började jag dagen med att yoga. Det har blivit ett tag nu sedan jag sist yogade. Speciellt under dom sista månaderna av graviditeten var magen så stor så det var helt omöjligt att komma sig ner på marknivå. Nu börjar magen vara platt igen och nu är det nya tag som gäller.

Jag gjorde några solhälsningar. Visserligen känns det väldigt ringrostigt ännu, men jag märker redan nu, tredje dagen i rad som jag gör mina solhälsningar, att för varje dag som går blir jag lite mjukare i lederna och kommer längre ner för varje gång. Det känns bra! Efter yogan var jag full av energi och satte igång med veckostädningen. Det är ju helgdag imorgon, Finlands självständighetsdag, och då är inga dammtussar välkomna!

Vi brukar enligt tradition baka pepparkakor på självständighetsdagen. Så även i år. Det ska bli gubbar och gummor, hjärtan och grisar. Med mycket glasyr! Något pepparkakshus blir det inte ännu, kanske senare om inspirationen räcker till, men isåfall ett färdigt monterbart hus. Det är själva dekoreringen som är det roliga och när man får låta fantasin flöda.

Här kommer några fina bilder på pepparkakshus, som man kanske får lite inspiration ifrån...




Jag önskar alla en riktigt Trevlig Helg!

Inga kommentarer: