lördag 27 december 2008

En vinterdag


Idag var jag fram och tillbaka till sommarstugan, skulle föra kaffe dit åt maken som håller på och jobbar där. Det var en riktigt härlig vinterdag med solen som tittade fram lite grann, men det skulle gärna fått vara lite snö med i bilden också. Jag ser redan fram emot att få fira jul där, kanske nästa år om storstugan blir klar tills dess.

Jag har alltid ansett mig vara en storstadsmänniska. Det är ingen storstad jag bor i nu, men det jag verkligen älskar, är att sitta på ett café i Paris, Rom eller någon annan storstad och bara njuta av pulsen runt omkring. Det får mig att känna mig levande.
Just därför känns det lite konstigt att jag nu kan njuta av stillheten i skogen, och längta till att fira julen långt borta från civilisationen! Med bara tallar och granar som närmaste grannar.

Det är en ny sida jag upptäckt hos mig. Är det något som kommer med åldern? Eller är det bara tanken på mysig inredning inne i en varm stuga, framför öppna spisen, som jag längtar till... i goda vänners sällskap förstås. Jag antar att, efter att ha tillbringat en julhelg därute bland tomtar och troll, så lär jag nog ska vilja tillbaka till stan ganska snabbt. Men det bästa av allt är ju att man har möjligheten att välja, stad eller land... och blir det panik hoppar man på flyget till London.


Ha en skön helg allihopa!

Inga kommentarer: