söndag 5 maj 2013

Vardagsrumsplaner




Idag ser vårt vardagsrum ut såhär, med en tapet som är 10 år gammal 
och ett björkgolv som har gulnat med åren.

Det har stått länge på min önskelista att bli omfixat men
var sak har sin tid. Och nu är det äntligen tid för
vardagsrumsrenovering! Jihooo...




Vi har rätt mycket vitt i vardagsrummet redan, och mera skall det bli.
Man kan inte få för mycket vitt, eller hur? 
Jag tror ändå att med textiler och möbler i annan färg blir det inte för vitt.






Både väggar och golv blir vita. Golvet blir ett vitt laminatgolv och det gamla 
björkgolvet blir kvar där under. Ifall man någon gång skulle ändra sig så
är det lätt att ta fram björkgolvet igen. 

Det händer sig ibland inom inredningsvärlden att man tröttnar... :)




Helgen har vi tillbringat på sommarstugan med omväxlande regn 
och solsken och samlat energi för kommande renovering.


Ha en skön söndagkväll kära bloggvänner!


Kram Sabina


.

3 kommentarer:

StrandviksVillan sa...

Så kul att få göra om!
Härligt med tre stora fönster sådär.
Själv längtar jag efter nya tapeter till köket... men drar mig samtidigt för ett sånt projekt, därför blir det inte av

Ha en bra ny vecka!

Unknown sa...

jag tycker ni har det väldigt hemtrevligt, blir säkert bra även med mer vitt.
Kul att hitta in till dig.
//bara anna
annacecar.blogpspot.com

Anna-Lena sa...

Åh, så spännande att få följa med er renovering. Kommer säkert att bli väldigt tjusigt!