söndag 13 januari 2013

SÖNDAGEN SOM VARIT





Det blev ett besök till simhallen för hela familjen
genast efter söndagsfrukosten.


 Ett kul äventyr för hela familjen.
Jag höll mest till i de varma bassängerna...
och  NJÖT!






Senare på dagen gjorde vi en tur till sommarstugan.
Vilken enorm skillnad att besöka sommarstugan på vintern.

Gården som är full av liv och rörelse på sommaren,
vårt eget semesterparadis...
är som ett vitt, kallt isberg på vintern.




På äppelträdet som jag fick i morsdagspresent för två år sedan
hänger några torkade löv kvar som ett minne från sommaren.




Gäststugan har totalt gått i vinterdvala.






Men visst är det vackert på vintern också!

När solen börjar lysa packar vi ner
vinterkläder och skidor i bagaget
och flyttar in över helgen...till vårt eget lilla 
 vinterparadis.



Imorgon måndag. Ny vecka. Nya tag.
Önskar er alla en fin vecka!

kram Sabina

4 kommentarer:

Lyckoslanten sa...

Ja det är otroligt vad våra fyra årstider gör med omgivningen, men allt har sin tjusning. Att få längta är inte illa! ♥

Anna-Lena sa...

Ert sommarhus ser mycket vackert ut mitt i smällkalla vintern också! Oerhört stiligt hus ni har!

lyckobo sa...

Ser så rofyllt ut nu på vintern, vackert! ...men klart att inget slår sommaren!!!
Ni har haft en riktigt håll-igång-söndag, kul att göra något tillsammans med barnen! Vi var ikväll och skida(...eller ähum ,jag hade inga skidor, gick bredvid lillebror som tränar ännu ;)).

...jo tack, det gick riktigt bra med eleverna, märkte ju hur blyga DE var,så jag hade ingen orsak att vara det själv! Fick ju prata om det som intresserar mig, och som jag sysslar med dagligen, så höll nog på som Runeberg när jag väl slapp i farten, haha :D!

Ha det så bra!

Kamomilla sa...

Härligt att vi harfyra årstider, men nog längtar man efter värme och framförallt SOL nu..