onsdag 10 oktober 2012

NYA STOLAR


 De nya matsalsstolarna har kommit och jag tycker att de passar riktigt bra.



Det börjar bli lite modernare stil hos casa de sabina nu. Jag vill ha enklare linjer men fortfarande är jag svag för herrgårdsstil. Men allt country-romantiskt-lant-shabby vill jag ha bort.

Tänk att ens smak ändrar så, nästan i takt med årstidernas växling....



Fortfarande finns dendär herrgårdskänslan kvar, åtminstone i bakgrunden där den gamla kakelugnen står.




 
Stolarna är väldigt bekväma och om man jämför med hur det såg ut tidigare HÄR så är det väl som natt och dag? För tillfället är jag nöjd. Hur det känns nästa år är en annan sak, men omväxling förnöjer och man måste få leva ut det man känner för. En dag i sänder!

9 kommentarer:

Min plats i solen sa...

Vilken skillnad! Läckert! Tokgillar dessutom både matta och taklampor. :)

Sköt om dig och ha en fin dag Sabina.

Kram Lotta

StrandviksVillan sa...

Riktigt lyckat!!

Livet på Vestergård sa...

Så stiligt det blev!

Anna-Lena sa...

Inte alls sådana stolar som jag hade väntat mig, men MYCKET snyggt! Modernt är nog inte så dumt ändå... :-)

Moster och jag sa...

Det blev ju sååå fint! Verkligen ett lyckat köp:)
Kram Maj-Gun!

alegni sa...

Åh, stolarna är perfekta just där!
Jag är också riktigt trött på sånt där fejkat shabby.
Kram

lyckobo sa...

Oj så snyggt det blev! Jag känner likadant, fast gillar nog det klassiska, men det lantliga och skavda börjar jag nog tröttna på faktiskt! När blir man nöjd egentligen ;)?

Ha det bra!

Anonym sa...

Snygga stolar, Sabina! Vi provsitter dem gärna nån kväll. ;) -Mia

Sabina sa...

M och T ni är så välkomna att komma och provsitta när ni vill :)