fredag 7 november 2008

Rensa ut


Fredag igen! Veckorna går i rasande fart, just var det måndag och nu är det fredag igen. Ikväll kommer min älskling hem från Stockholm. Det ska bli skönt med lite fredagsmys, tända några ljus, krypa upp hela familjen i soffan framför tv:n, titta på Idols och äta nånting gott.

Hela veckan har varit stressig. Har flängt runt överallt, på stan, i grannstaden, Svenskadagen-fest i grannkommunen, "så ska det låta"-kväll i barnens skola, handlat julklappar, farsdagspresenter... och idag var det som de flesta fredagar, städdag! Inte min favorit :( Men nog så skönt efteråt...


Jag har rensat ut hemma, försökt plocka bort alla extra prylar som samlas (jag är lite av en prylsamlare) och jag kom fram till att jag måste ställa mig själv frågan "gillar jag verkligen denna pryl/ detta arrangemang?" när jag tittar på det jag har framme. Om inte svaret är absolut JA så ska det bort! Sen är det bara att ordna om de saker som blir kvar. Då känns de som nya och man BEHÖVER inte köpa en massa nytt hela tiden.

Här är bilder på saker jag tycker om och dessa arrangemang tillät jag mig ha kvar, so far...

Inga kommentarer: