måndag 3 november 2008

Projekt sommarstuga

Under tiden medan jag väntar, på baby, julen osv... kan jag gärna ägna mig åt planering av vår kommande sommarstuga. Jag använder denna blogg som ett bollplank för mina idéer, samlar inspiration och reder ut mina egna tankar. Samtidigt blir detta en dagbok var jag dokumenterar händelsernas lopp under byggandet från början till slut.
Jag har redan länge haft en klar bild av hur vår sommarstuga ska se ut när den är klar - en miniatyr av ett hus i New England stil.


Såhär såg det ut innan själva byggandet började...





Under sommaren 2007 kom vi såhär långt.









Interiören kan man fortfarande bara drömma om...




Våren 2008 stod vår bastubyggnad klar. Under 5 veckor bodde vi i 1rum + bastu! =)



Själva huvudbyggnaden + gäststugan börjar ta form.



Fortfarande saknas hela inredningen. Det blir vårens projekt.



Nu i höst har vi muddrat stranden. Vem vill ta sig ett dopp?




............................ Nu gäller det bara att jobba på!!!

Inga kommentarer: