onsdag 22 oktober 2008

När mörkret faller på



Nu är sommaren absolut förbi, sorgligt men sant. Jag hör till kategorin som äälskar sol och värme. Undrar ofta på varför jag blivit född i detta land? Ödets ironi? Tror bestämt att jag i mitt tidigare liv bott i en sydligare breddgrad. Fick också höra av ett medium jag besökt att jag varit dansare i mitt föregående liv (he he... så stel som jag är på dansgolvet kan jag inte tro! Men bott i södern har jag gjort!)

På senare år har jag dock lärt mig att njuta av höstmörkret på ett nytt sätt. Att tända massor med ljus, lyssna på skön musik, krypa ner i soffan med en bra bok... det är rätt skönt! Och fullständigt strunta i regnet och rusket som yr bakom rutorna. Det är en konst att kunna det, tro mig alla ni som är födda på hösten och helt frivilligt älskar hösten!

Nu har jag i alla fall plockat fram massor med ljus, och det är bara så njutningsfullt! Försökte få med stämningen på bild, men det är lättare sagt än gjort...

Inga kommentarer: